Geplaatst op
Een beurt kan jouw onderneming of organisatie veel goeds opleveren, maar dan moet je wel goed weten hoe een beurs werkt en wat je wel en niet moet doen. Bezoekers naar je stand trekken, de aandacht van de bezoekers vasthouden, ervoor zorgen dat bezoekers jouw dienst of product niet snel vergeten… Het zijn allemaal dingen die je gewoon een paar keer moet doen om het goed te beheersen en om te zien wat werkt voor jouw onderneming. Hieronder geven we je een paar tips voor een vliegende start.
Doelen
Waarom ga je daar staan, wat wil je ermee bereiken en welke boodschap wil je uitstralen? Het stellen van doelen is een belangrijk onderdeel van de voorbereiding. Een doel kan je zo maken als je zelf wilt: wil je een product onder de aandacht brengen, of ‘alleen’ je naamsbekendheid vergroten? Bespreek dit met je team; je zult zien dat er altijd wel ideeën naar voren komen waar je nog niet aan hebt gedacht.
Kosten
De kosten van een beursstand kunnen flink uiteenlopen. Vergelijk daarom de te kopen of huren beursstand bij meerdere partijen, om zo voordelig mogelijk uit te zijn.
Aandacht
Hoe trek je de aandacht van de beursbezoekers en hoe zorg je ervoor dat ze naar je stand toe komen? Wees creatief; bereid je verkooppraatje goed voor. Zet de lat hoog, denk out of the box en plan vooraf uitgebreide brainstormsessies in met je team om samen te beslissen wat jouw stand gaat onderscheiden van de rest.
Na de beurs
De periode na de beurs is bijna net zo belangrijk als de periode ervoor. Maak een stappenplan wat je gaat doen met potentiële klanten die interesse hebben getoond tijdens de beurs.
- Hoe ga je potentiële klanten na de beurs benaderen?
- Welke middelen ga je gebruiken om hun aandacht vast te houden na de beurs?
- Welke rol hebben de sales- en marketingafdeling hierin?